GHH-BONATRANS
Návrh sloganu a úprava korporátní identity
Společnost BONATRANS GROUP a.s., tradiční a úspěšný český výrobce dvojkolí, kol, náprav a ostatních komponent pro kolejová vozidla, v roce 2014 koupil svého německého konkurenta – firmu Gutehoffnungshütte Radsatz GmbH. Vznikla tím velmi silná skupina GHH-BONATRANS, která patří ke světovým lídrům ve svém oboru a dodává své špičkové výrobky do více než 80 zemí světa.
Spojení obou tradičních oborových značek přineslo mimo jiné také výzvu v oblasti definice nové korporátní identity skupiny a sladění marketingové komunikace, včetně definice firemního tagline. Právě tvorba zastřešujícího „sloganu“ nové skupiny byla původním úkolem pro náš tým.
Naše řešení
Abychom mohli přijít se sloganem, který bude autentický, atraktivní a bude přijat interně, museli jsme proniknout hlouběji do společnosti, poznat pracovní prostředí a především zaměstnance. Ti jsou totiž nejen reprezentanty značky, ale zároveň její největší devizou. Před samotným kreativním procesem jsme tedy podnikli sérii desítek osobních rozhovorů s pracovníky v různých pozicích i profesích, mluvili jsme se zástupci „české“ i „německé“ části společnosti, a také s reprezentanty nově vzniklé výrobní linky v Indii. Následovaly kreativní workshopy, jejichž vyústěním byly konkrétní návrhy, které byly diskutovány s managementem společnosti a z nich bych pak vybrán ten vítězný. V další fázi jsme kompletně přepracovali a sjednotili komunikační manuál značky a zakotvili tak pevně korporátní identitu nové skupiny.
Vhodné tagliny
Na základě vyhodnocení materiálu jsme navrhli několik taglinů a jednotlivé alternativy jsme zasadili do kontextu hodnot, které reprezentují.
Vizuální identita
Ze shortlistu alternativ jsme vybrali finální znění claimu a k němu postavili i novou vizuální identitu značky a pomohli definovat nový směr komunikace.
Citace klienta
„Pohled agentury FORESITE byl zajímavý v tom, že zdánlivě jednoduché zadání zasadil do širšího kontextu a tím nám pomohl uvědomit si nové aspekty a dopady volby firemního tagline. Systematický přístup ke sběru informací a řízený kreativní proces nám pomohly dojít k výsledku, který byl všeobecně přijat v rámci společnosti a který se stal odrazovým můstkem pro další práci v oblasti komunikace. Komplexní zpracování nového manuálu značky bylo jejím základním pilířem.“
Marcel Ujfaluši
Head of Business Development and Marketing